eh eh

Saturday, May 12, 2007

dugaan

bagi aku saat2 genting dlm mengctrl emosi aku adalah waktu exam.macam2 perasaan aku akan wujud ms tu.aku buley sedey,low self esteem,pemalas,rindu,tension n marah.kalo pms aku takde mslh pon sbb aku takde pms nye symptoms pon..yang ni lg critical.
kadang2 aku kagum ngan sesetengah orang yang dpt ctrl perasaan die waktu genting2 cmni.kagum tgk die tabah.jeles tgk die teguh menghadapi masalah.kat galway ni aku rasa tetiap tahun Allah bagi dugaan kat kitorg dgn amik salah sorang dr ahli keluarga ke rahmatullah.thn ni nida nye abang,thn lepas nenek husna n mak zilah.thn sblm mak celup,thn sblm tu ayah fahitah kalo tak silap.semuanya jadik waktu2 periksa.hmm bile dgr ape yang nida ckp tadi ms tahlil aku agak terkesima jugak.die kate maybe ape yang jadik kat die arini adalah peringatan bukan sahaja untuk die tapi untuk kitorg sume jugak.peringatan yang Allah bagi supaya sentiasa bersyukur dgn apa yang ada dan preparekan diri untuk menghadapi waktu2 susah.

jangan mudah melatah,serahkan sume kat Allah.mmg ape yang kite pelajari ni sgt senang tapi bile mende ni jadik atas diri sdri,baru kite tau mcm mana susah nye dan beratnye mslh tu.ms tu sepenuh hati ini diletakkan kepada Allah kerana janji tuhan pasti berlaku.

alhamdulillah kwn2 aku sumenye sgt kuat hadapi cabaran dan dugaan Allah.
"apakah manusia mengira bahwa mereka akan dibiarkan hanya dengan mengatakan'kami telah beriman,'dan mereka tidak diuji?"al ankabut-2
hmm aku rs aku blom cukup kuat untuk menghadapi sume tu.hmm mslh kecik cm skang ni pon aku rs susah..apekah lagi kalo dpt yang dugaan yang susah aku nk bendung.time kasih kepada hanim sbb ingatkan aku balik td supaya dekatkan diri pada Allah adalah penyelesaian terbaik bg segala mslh sbb itu adalah lumrah alam.itu adalah makanan rohani manusia.sbb manusia takkan akan kenyang rohani die bile kite bg makan benda2 yang bukan fitrahnye.=)thanks to hanim!!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home