eh eh

Friday, April 20, 2007

dun be urself

aku terbaca blog hamba Allah ni.bukan nk komen mencari salah,cume je nk ckp ape yang aku rs. ayat die cmni..

"aku terpikiaq awat la manusia ni suka sangat nampak baek?i mean cakap tak serupa bikin,susah ka?aku pon tak paham ngan manusia neh.lagi blajaq tinggi lagi otak cm rubbish.seyes ah manusia neh suke sgt pretend jadik cantik n baek,rather than to improve diri sdrik.means kite mmg dilahirkan cmtu,so be urself lah."

jadik aku yang ngade2 ni nk bagi opinion aku skit psl ape yang die ckp.(huhu..cm bagus sgt je aku ni).hmm..psl manusia suke nampak baik tu,mmg sume manusia nk nmpak baik.tak ke?dalam diri setiap manusia tu insyaAllah ade perasaan nk jadik baik,buat mende baik n buat sesuatu dgn ikhlas.contoh senang adalah,tak smpi ati tgk org yang mintak sedekah kat tepi jalan,so kite pon hulurkan duit skit kat org tu.haa tu kire perbuatan baik yang kite pon sdri tak nampak dlm diri kite.jadik aku tak setuju ah dgn pendapat hamba Allah tu.kadang2 kite mmg pretend jadik baik,mmg bile kite nk jadik baik kite pretend,itu namanye berlatih jadik baik,yang mana menjadi salah satu cara untuk mendidik hati supaya lembut dan serasi dgn perbuatan baik tu.idea yang mengatakan 'be urself' tu tak berapa best sgt.sbb manusia perlu sentiasa berubah ke arah kebaikan.jadik takkan nk jadik myself sepanjang masa?

(Balasan) yang demikian itu, ialah kerana sesungguhnya Allah tidak akan mengubah sesuatu nikmat yang telah dikurniakanNya kepada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri dan (ingatlah) sesungguhnya Allah Maha mendengar, lagi Maha Mengetahui. alanfal :53

nasihat ini juga ditujukan kepada aku sendiri.huhuh

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home