eh eh

Tuesday, May 09, 2006

dust is my bed?

tadi aku tgk satu video clip kat you tube...tajuk die dust in my bed.hmm...takutnye bile memikirkan maut yang datang bile2 masa2 sahaja.
tak mampu seorg manusia tu nk tolak atau mintak Allah delaykan waktu kematian seseorang tu.bile dust dah jadik tempat tidur kite,itulah kali terakhir kite dapat lihat light dari bumi.sudah tidak ada masa lagi untuk berundur perbetulkan kesilapan yang dh kite wat slama nih.malaikat maut jenguk kite 70 kali sehari perhatikan kite,menunggu arahan Allah untuk ambil soul kite kluar dari jasad.tapi pastikah kite samada kite dah bersedia atau tidak untuk hadapi waktu kematian kite?siapa tau dlm keadaan ape nyawa kite akan diambil?adakah sewaktu kite tidur,makan,gelak ketawa,mandi,bersuke ria?semoga kite dimasukkan dlm golongan org2 yang diambil nyawanya dlm keadaan yang tinggi imannye.insyaAllah...

Allah berfirman:"kamu tidak tinggal(di bumi)melainkan sebentar sahaja,jika kamu sesungguhnya mengetahui;maka adakah kamu mengira bahwa sesungguhnya Kami menciptakan kamu dgn main2(saja)dan bahawa kamu tidak akan dikembalikan kepada Kami?
almu'minuun(23:114-115)

hidup kat dunia ni sekejap sgt...sgt2 sekejap.kalo nk dibandingkan hari akhirat ms kite diberi balasan oleh Allah...idup ni mcm sesaat je.sbb tu kite kna sungguh2 untuk carik keredhaan Allah masa idup di dunia nih maka tak seharusnye kite curahkan sepenuh perhatian dan fokus terhadap perkara duniawi semata2...tapi aku ni cmne?aku dh cukup bersedia?andai kata aku nyawa aku ditarik oleh Allah sekejap lagi?dah cukupkah bekalan aku?adakah aku masih berada dilautan derhaka berombakkan dosa?=(

bile blaja medic nih terasa sgt maut tu dekat ngan kite.setiap ari jmpe dgn patient yang Allah jadikan reason untuk ade illness sbgi sbb untuk mati.Allah ade plan sdri untuk setiap hambaNya...semua Allah buley buat.besar sungguh kuasaNya.bile blaja patho,blaja psl causes of sudden death,terasa mcm ya Allah bile2 je aku buley lenyap dari dunia..

sombong sungguh diri aku ni..slalu lupe dgn setiap ape yang dah diberi.lupe nk bersyukur.lupe nk buat kebaikan.lupe nk mintak maaf.lupe nk senyum.lupe nk hargai diri sdri...
yaAllah tunjukkanlah aku yang terbaik..berikanlah aku yang terbaik untuk diriku dan agamaku.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home