eh eh

Wednesday, March 05, 2008

manusia hebat

arini aku jumpe orang hebat.korang penah jumpe orang hebat dlm idup korang?die ni mmg hebat.aku pegi tuto pg td amik tempat paling dpan skali,sbb arini semangat skit wpon terpaksa bgn awal.

org hebat ni tutor obs n gynae.die hebat berkata2,banyak pengetahuan,luas pandangan.aku kagum.setiap butir kata2 die aku serap amik satu persatu.mata die aku tak lepas pandang.kusyuk.bukan sebab hati aku terpikat,tapi aku kagum.

aku assume die religious,sbb die suke sebut psl kehidupan,quran n bible.muka die mcm Jewish,tp nama die irish.so maybe catholic yang sgt alim.aku terbersin dlm kelas.die tanye ape yang aku kna ckp kalo aku bersin,n ape yang org kna jawab bile aku balas.aku pon bgtau la satu kelas psl alhamdulillah n yarhamkillah.heheh pastu aku senyum sbb aku tau die bukan paham pon.kita buley nampak n nilai beza orang yang ada ilmu dgn tak ada ilmu.ilmu terpancar melalui akhlak.sia2 berilmu tapi tak amal,macam buat kuih tak jadik wpon bahan sume dh cukup.

orang hebat ni bercakap tentang kehidupan.die nasihat yang kita akan berhadapan dengan susah n senang hidup ni.tapi apa yang paling penting adalah mcm mana seseorang tu pandang situasi@problem tu.die kata setiap hari kite kna slalu hypnotised diri kita n look back ape yang kita dh buat or tgh buat.setiap act yang kita buat,kita kena fikir.orang hebat ni ada banyak ilmu psl sejarah obs n gynae.detail sungguh kisah sejarah die.cara die mengajar sgt interesting.byk sound effect.smpikan budak yang ada attention deficit hyperactive disorder mcm aku ni pon buley concentrate lebey dari 30 minit.slalunye aku akan resah dh waktu2 mcm tu.aku tak pandai sgt nk explain psl character die,tapi bagi aku,aku kagum!

hmm...die buat aku btol2 berfiki.pikir psl macam2,psl life.ape yang aku ade,yang aku nak n yang aku taknak.terima kasih Allah sbb aku dpt jmpe orang hebat ni.bile tgk die,aku tau betapa hebatnye Allah.jadikan manusia mcm die.yang pasti,kalo die hebat apa lah lagi penciptaNya.aku baru jmpe die,kalo aku jmpe rasulullah msti aku pengsan terus sbb tak percaya ade manusia sehebat tu.

seharian idup kita ni sbnrnye byk manusia hebat yang kita jmpe.kwn2 kita sume hebat termasuk diri kita.kadang2 bile aku jmpe orang ni,aku rs die cantik,jmpe orang ni aku rs die baik,jmpe die tu plak aku rs die rajin.setiap manusia ada kelebihan,manusia mmg hebat.manusia mampu berfikir sepanjang hari.manusia kuat kudratnya.tapi manusia juga kuat kemahuan dan nafsu.sampaikan satu tahap manusa berani meletakkan diri tinggi darjatnya daripada Allah.kadang2 aku sdri tak sedar yang aku pon macam tu,sbb still buat dosa2 yang aku pasti dh tahu akibatnye.seolah2 aku mcm mencabar kekuasaan Allah utk menghukum aku.aku manusia lemah ya Allah.

manusia hebat ni bukan islam tapi unggul.islam syumul,suci dan hebat dari sume segi.Allah dh bagi jalan dan cara tapi kita masih tak memakai lengkap pakaian islam.ouch terpanah diri sdri plak dah.=p


3 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home