eh eh

Tuesday, January 23, 2007

memain lak die nih

dh dekat nk exam ni aku br tau cara yang bagus utk aku study.haha slama ni aku study dgn baca buku je.n kemudian tutup buku buat mind map.mungkin cara tu bagus,tapi outcomenye utk aku tak berapa bagus.so aritu aku try study dgn buat notes.n pastu aku baca balik notes aku.lagi satu,aku kna tutup lagu.takleh study dgn bukak lagu.ianya akan distract aku utk fokus.kalo tak thn sgt aku akan dgr nasyid je kali nih(hahaha..baiklah sgt)

slps aku mencube gaya2 study itu,aku dapati aku lebey concentrate n lebey mudah utk aku igt.hmm..sbnrnye dh byk cara jugak aku try utk study nih.aku join study grup ah,aku bgn pagi ah.sume cara2 yang aku cube tu ade yang membantu,tp kesannye mungkin kureng skit.so skang aku dh paham,ape yang aku kena buat skang adalah jangan dgr lagu ms study.kalo tak thn sgt,aku akan dgr kjap.pastu aku kna pasang niat kuat2 utk fokus.n sblm study aku kna tau ape yang aku nk tau.takleh slamber je blaja.ooo ye aku tau yang paling penting aku kna mulakan dgn doa.br leh melawan setan2 yang sentiasa nk memesongkan aku.uishhhhh..mmg takleh tgk org senang.

aku mncuba byk jenis study nih sbb aku realize yang makin aku dewasa nih otak makin slow.tak mcm ms skolah dulu.baca sekali je,pastu dh kire ok.maybe ms duk mrsm tu aku menjaga pandangan,jaga akhlak juge.hehehe..tak byk mslh ms tu.idup pon selalu je ceria.aku akan stay up memalam,ms org tdo smpi kol 3.sbb lpas prep aku akan lepak2 ngan member mkn supper smpi kol 12.lpas dorg tdo leh ah aku start study.eh tp takde ah aku study stiap mlm.bebile nk dekat2 exam ah.bile ari ahad aku akan bantai tdo dr subuh smpi petang,hanya bgn utk solat je.kire aku qada sume tdo2 aku yang tak cukup spjg weekdays tuh.hahaha ganas gile tdo.=">..oo lagik satu,aku concentrate tu setiap kali prep n kelas.ngahahahah..

tp bile dh besar ni aku rs agak malas.eh bukan agak.mmg pemalas.geram gak ngan diri nih.bgn pagi?hahah..jarang skali.ade tu mmg ade.tp cepat pancit ah.susah skit kat cni.pepagi punye ah sejuk,mn mata leh thn.kalo buley nk dk dlm duvet 24 jam.sbb tu kna study waktu mlm je.
lagik sebulan je nk exam patho n bacte nih.adus cuak weyh.byk gile nk cover.semoga die kuatkan iman,ditajamkan fikiran,dipermudahkan segala urusan oleh Allah.=)aminn..

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home