eh eh

Sunday, April 20, 2008

sakti

zamri:ko percaya kalo aku cakap aku ade kuasa sakti?

rushdi:kuasa sakti apenye?ko jangan main ilmu2 hitam ni zam.muka ko yang dah hitam pon aku dah cukup takut,ko jangan tambah dengan ilmu2 tak btol plak.

zamri:uish ko ni.takkan lah aku nk main2 menda cmtu.jadi,ko tak percaya la ni aku ada kuasa sakti?

rushdi:apa kuasa yang ko ada ni?haaa tunjuk la cepat.jangan main2 asap sudah.asap rokok berkepul2 ko pon aku dah tak larat nak sedut.abis rosak peparu aku.

zamri:ahhh banyak cakap la ko ni.ko percaya pada kuasa kata - kata?

rushdi:kata - kata?terpulang pada isinya mungkin.jika yang dikatakan cukup sifat kebenarannya,cantik susunan bahasanya,mudah penjelasannya,aku akan percaya ianya berkuasa.

zamri:walaupun penyampainya kurang sempurna sifatnya?

rushdi:itu aku kena fikir dalam - dalam.penyampai adalah aset utama.ia juga perlu diambil kira.aku bukannya bersifat lahiriah,tetapi aku sukakan keindahan.jiwa aku sensitif,senang dicuit dengan kecantikan.jadi aku rasa penyampai juga ambil peranan dalam 'kata - kata'.

zamri:oooo begitu.(kepala diangguk berkali - kali tanda faham)

rushdi:apa yang kau nak cuba terangkan ni?cepatlah...tunjukkan kuasa sakti ko tu?

zamri:hahah..aku baru tahu rushdi yang aku ada kuasa sakti.kuasa sakti aku adalah 'kata - kata'.

rushdi:apa maksud kau?

zamri:hari ini,milah beritahu aku yang dia sukakan aku.milah kata aku seorang pujangga.'kata - kata' aku mampu menarik hati milah.aku juga mampu memukau hati dan fikiran milah hanya dengan berkata - kata.kau tahu,kata - kata adalah kuasa terkuat manusia?manusia mampu menakluk dunia hanya dengan kata - kata?pemimpin boleh menguasai akal dan fikiran rakyat dengan kata - kata?manusia juga boleh menepis pendapat,meluahkan emosi,memuntahkan kemarahan juga dengan kata - kata?tak ke kau rasa 'kata - kata' adalah satu kuasa?

rushdi:hmm mungkin juga.tapi bukan kau sorang saja yang ada kuasa tu.maksudnya kita semua ada lah?jadik ko bukanlah special sangat.kalo nk ikutkan sekarang ni,ariel sharon lah yang ada kuasa sakti paling kuat didunia?sebab die boleh memonopoli manusia seluruh dunia.

zamri:memang betul.tapi sebenarnya 'kata - kata' Allah lah yang paling kuat influence nya.tiada kata-kata seindah alquran.dan lagi satu,biar aku betulkan kau.kau kata aku tak special?mungkin kau silap.aku special ape?

rushdi:special ape nye?biasa je aku tengok.nak kata ensem,aku jauh lebih ensem.nak kata gaji besar.ko pon mat despatch macam aku jugak.

zamri:aku special sbb aku dapat milah(tersengih)

4 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home