eh eh

Saturday, January 04, 2014

Tabita Review

Fuihhhh lama gile tak berblog...rindu pulak rasanye. Arini aku nk buat review pasal produk kecantikan.Semua perempuan mesti sangat suke jadik cantik kan?so sume perempuan akan usaha dan terus berusaha untuk cari produk yang paling die puas hati untuk dpata muke yang putih suci gebu tanpa jerawat, jeragat,scar dan sume cacat cela.betol x? Aku dlu pnah try Tabita.Tabita ni produk daripada Indonesia.Aku bli from kawan sekolah rendah dlu2.Produk ni diintroducedkan kat aku melalui Anis n Ita.Diorang slalu cerita produk ni sangat terbaik.So sebelum aku try produk ni aku baca semua testimoni yang wujud kat internet ni.Ye la sapa tak takut sbb produk ni daripada negara seberang,kang tak pasal2 rosak plak muka aku ni.Masa tu aku sangat2 nk carik pencuci muka yang the best sebab masa tu muke aku banyakkk gile jerawat kat bahagian leher kiri ni disebabkan alahan lepas je pakai produk Mary Kay yang kakak aku jual.Ms tu muke aku mcm ade la 2,3,4 jerawat yang agak obvious tapi bleyla kalo nak ditutupkan ngan concealer or foundation. So aku dah tak tahan,aku kna jugak carik produk yang bagus untuk hilangkan sume jerawat n at the same time nak menolong kakak.Jadik aku pon try la.
Gile la...end up muke aku jadik merah2 teruk gile kat bahagian leher n bawah pipi belah kiri...OMG malu gile ngan suami.Sampaikan kat umah pon aku pakai foundation or bedak sejuk nak cover punye pasal.So aku pon tryla Tabita.
So nak dipendekkan cerita.Muka aku jadik glowing gitu,dalam masa 2 minggu.Tapi kna tahanla dalam masa 2 minggu tu tak boley langsung pakai mekap or bedak.Ok ni la muke aku sebelum dan selepas.
Gamabar ni sebelum.Mmg xde jerawat sangat.Tapi muke nampak kusam dan tak berapa nak suci la kan.
Yang ni gambar selepas 2 minggu. Masa ni dah nampakla perubahannya.Masa ni xpakai bedak or ape-ape langsung kecuali tabita tu jela.Or lupe nak cakap masa within 2 minggu pakai tu kna tahan skitla sbb tabita ni kuat, so muke akan merah2 n terkupas2.Perubahan tu untuk aku la.Tapi aku dengar orang lain muke jadik merah abis n teruk.Ntah la aku pakai mmg la terkupas2 tapi ok jgk la.Tapi lpas 2 minggu nampak sangat ketara perbezaannya.Sampaikan semua orang di sekeliling aku tanya aku pakai ape or makan ape sampai muke aku sangat licin dan halus mulus. Lpas beberapa set aku pakai,aku pon berenti lpas BPFK kata Tabita takleh pakai sbb ade banyak mercury.Mmg la masa aku memula nk pakai tu, aku ragu2 sbb ramai sangat orang cakap kalo nk beli,pastikan original sbb banyak sangat yang tak ori.So aku pon berenti.Sekian lah cerita tabita.heheh
Ni adalah muke lpas pakai tabita setelah hampir 6 bulan kot. Tu cerita tabita...skang ni dh lama aku tinggalkan tabita.Ni plak muke aku skang bukan ngan tabita...tapi ngn dnars...
Lagi ok kan?Ok nanti aku cerita lagi..Dnars lagi best dr tabita wa cakap lu.heheh

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home